Gabriel Kreppen Horseng

12. kandidat, småbruker

Gabriel (født 1976) er fra Trøgstad i Indre Østfold. I flere år har han bodd på Helgeland – i Hemnes kommune. Der ble han valgt inn i kommunestyret for to år siden, og har vært aktiv i MDG Hemnes de siste tre årene.

I kommunestyret i Hemnes sitter Gabriel og MDG i posisjon, og har fått igjennom et prinsipp om at klima- og miljøhensyn skal tas med i betraktning i alle relevante saker.

Gabriel meldte seg inn i partiet fordi klimaspørsmålet er overordnet alt annet. Ellers er han opptatt av dyrevelferd og artsmangfold. Han har også sterke meninger om Norges ruspolitikk. Han mener at vi må slutte å behandle avhengige som kriminelle og heller gi dem behandling for sykdommen avhengighet. Rusavhengighet er et symptom på andre problemer – som samfunnet må takle på bedre måter. Derfor er han veldig fornøyd med at MDG er kåret til det beste partiet på psykisk helse av foreningen Voksne for barn.

Gabriel er i tillegg veldig opptatt av dyrevelferd – og har to katter og fire hunder. Fra og med i sommer har både menneskene og dyrene i familien til Gabriel flyttet til gård på østlandet. Engasjementet for Nord-Norge tar han med seg!

Synes du også at hvordan vi behandler medmennesker er viktig? Stem Gabriel – stem grønt!