Er du en grønn ildsjel?

Vi trenger flere og sterkere lokallag i Nord!

MDG Nordland teller over 100 medlemmer og tre lokallag (Bodø, Vestvågøy og Flakstad). Ved lokalvalget høsten 2011 kom vi inn i to kommunestyrer i Nordland; i Flakstad og Vestvågøy. Vi er nå modne for en mer aktiv fylkespolitikk, for sterkere og flere lokallag. Vi trenger politikere som tør å stå fram for å gjøre MDG kjent i Nordland. Vi trenger gründere og organisasjonsfolk, og dere som liker å jobbe med media og kommunikasjon, mens helst vil være i bakgrunnen. Vi trenger dere som liker å ta viktige debatter og arrangere møter for å finne gode, bærekraftige løsninger.

Ta kontakt på nordland@mdg.noeller ring Une på tlf 908 49 505, dersom du kan bidra til å gjøre Nordland MDG enda sterkere før stortingsvalget i 2013.

Bærekraftig politikk er viktigere enn noen gang!

Miljøpartiet De Grønne i Nordland vil gi oljeeventyret en lykkelig slutt ved å satse på fornybare energikilder. Vi vil gi nordområdene varig vern mot oljeindustrien, og vi støtter helhjertet Folkeaksjonen Oljefritt Lofoten, Vesterålen og Senja.

MDG Nordland vil legge om norsk land- og sjøbruk i tråd med økologiske prinsipper. Vi vil styrke jordvernet, gjenåpne fiskeriallmenningen og gjøre oppdrettsnæringen bærekraftig. Jorda må ha det bra for at folk skal kunne ha det bra. Det er spesielt viktig for oss her nord i Norge, hvor vi merker naturkreftene så snart vi går ut døren. De bestemmer om vi skal komme oss fra eller til, om vi kan kommunisere med omverdenen. For fiskeriet er det viktig at fisken kommer uforstyrret av klima – eller seismikk. Vi vil spise ferskfisk, lever og rogn i fremtiden også.

Vi tror at man må ta små steg for å få til store oppgaver. Vi tror på små bruk mer enn store. Kystfiske mer enn industriflåte. Lokale småbedrifter mer enn store kjeder. Og vi tror at de som står i det – de som driver på innen et felt – ofte er de som vet best hva som trengs. Vær med oss videre for et bærekraftig fokus i norsk politikk!